Regnig promenad

Promenaden med Eagle blev blöt, men helt underbar. Vaknade stressad i morse, jag går för fort in i stress fast jag inte behöver. Om man är känslig för energier så är det inte säkert att det är ens egen stress. Vi tar ofta på oss andras humör och tror då att det är vi själva som mår dåligt. Frisk luft och naturen läker och rensar. Jag är ju pensionär. Men under promenaden förändrades stressen till harmoni att det regnade gjorde inget, vattenpölar lockar till att få plaska, de väcker barnet inom mig. Jag älskar hösten med alla dessa underbara färger. Härligt att se när de guldgula löven siinglar ner mot marken.Nu går naturen in i vila och det ska vi också göra. Det blir mörkare, vi tänder ljus kryper upp i soffan med en filt och kanske en bok, njuter av lugnet, som vi alla behöver det läker oss.
Visar här en målning som jag gjorde 2004, höst i Främmestad.