Dagens händelser

Dagen började som vanligt, fram till ateljén kl 9.00 som alla tisdagar. Fortsatte med skulpturen, nu var det fötterna som jag skulle ge mig på. Det gick bra, här ser ni resultatet. Imorgon är det klänningens tur. Börje kom och hämtade mig då det var dags för lunch. Äntligen blir det kina mat, har varit sugen på det länge men det har inte passat tidigare, Shanghai i Vårgårda. När vi kom hem fick jag för mig att baka bullar som jag inte har gjort på säkert 3 år. Degen var det inget problem med men när jag skulle baka ut, då. Smöret ville inte fastna på degen, kämpade med att få ut den,
 
till slut var jag nöjd. Började sikta vaniljsocker tappade silen i smöret, sockret hamnade överallt. Det blev kletit som sjutton, tur att jag var på gott humör och kunde skratta åt mig själv. Efter mycket om och men så blev bullarna klara. Phu, nu ska vi provsmaka. (Får se om det blev för mycket vaniljsocker.)