Lite av varje

Det blev en annorlunda dag. Fick för mig att tvätta soffan, ville passa på då solen sken och det blåste. Bra tork! Ett rätt så tungt arbete med att ta av alla överdrag och när det torkat försöka få på dem igen. Intressant, eller hur. Efter lunchen tog jag min vanliga tur till Gräfnäs med Eagle. Att vandra runt där är för mig att fylla på energi och rensa huvudet från allt som snurrar runt där. Det blåste lite, vågorna slog in mot strandkanten. Jag tog upp mobilen och spelade in ljudet, häftigt. Men när jag lyssnade så kan jag inte säga att det låter som vågor utan mer som en bäck. Nästa gång ska jag försöka spela in en av bäckarna som rinner i området och jämföra. Vet inte vad jag ska med ljudet till men något blir det nog någon gång. Hade velat filma eller åtminstone få en bild på Eagle men som vanligt var jag för sen med att få upp mobilen. En liten rotknöl och en bild på utsikten från pavaljongen där vi satt i 2 min fick jag i alla fall. Imorgon tisdag 4/8 har jag öppet i ateljén 9.00-12.00.