Målat och läst

Har gjort några bilder inför Valentin, ja det här är en av dem. De andra kommer att finnas på min hemsida. Målade gjorde jag igår idag har jag bara läst och läst "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. En underbar bok, man får en helt annan syn på förtryck och krig när man läser den, i alla fall jag. Har mycket lättare att leva mig in i en annans liv om jag läser än om jag ser en film. Är tacksam för att jag bor och lever i Sverige, att man har sluppit krigets fasor. Vi kan inte föreställa oss vad de går igenom. En liten inblick får man när man läser böcker av författare som tar upp en del av det som andra går igenom. Även om det är romaner så finns en del av sanningen där. BRA BOK!!! Kontraster med det jag har målat, kanske inte för kärleken finns som en grund i allas våra liv, även där kriget pågår.