Brandlarmet gick idag

Det här är en målning från 2009. Den brann upp på ett galleri i USA tillsammans med många andra tavlor. Tur att den var fotad. Jag har svårt att komma ihåg att ta en bild när en målning är färdig. Jag fotar under arbetets gång för det är lättare (tycker jag) att se vad som kanske ska rättas till, sedan glömmer jag det när den är färdig.
Nu till något helt annat: Vi skulle ha pannkakor ikväll, vet inte vad jag gör för fel men varje gång startar brandlarmet. Rusar till ytterdörren för att släppa ut pojkarna, upp på en pall och stänga av larmet. De tjuter rätt bra, jag undrar vad grannarna tänker? Ibland klarar jag av att grädda dem utan att larmet går men inte idag inte. Yoda brukar vilja ut så fort jag börjar steka dem, han vet vad som kan hända. Jag skyller på fläkten, den borde klara några pannkakor.