I ateljén idag och lite annat

 
Det var en vecka sedan jag var i ateljén och idag startade jag med att städa. Nu i helgen kommer jag inte vara mycket där möjligen på söndag. Midsommar ska ju firas lite även om det inte verkar bli soligt. 
I går borstade och badade jag pojkarna, Eagel lägger sig och sommnar varje gång. Han är helt lealös och för att kunna borsta magen fick jag hålla fast den ena tassen med hakan. Det måste ha sett roligt ut, såg bilden framför mig, inte ens när jag skrattade vaknade han. Det blev en lite obehaglig upptäckt efter kvällspromenaden. Jag klappade honom och kände något slemmigt mellan frambenen. Tog ett papper för att försöka ta bort vad det nu var som satt fast. Tur att jag inte hann tänka så mycket utan bara fortsatte. Ni kan tro att jag blev förvånad när jag till slut fick loss en Snigel ur pälsen, inte trevligt. Men jag var glad att jag upptäckte den innan vi hoppade i säng.