Konstiga dagar

 
Den här målningen är under arbete. Började på den när jag kom hem från vad jag trodde skulle bli en inspirerande konstrunda. Men vi tar gårdagen först: Åkte till Trollhättan för att klippa mig och få hjälp med att aktivera min nya iphone. Klippningen blev jag mycket nöjd med, sedan tog vi oss till Telias butik, STÄNGT för reparation. Ok, då fixar jag det själv när vi kommer hem trodde jag. Min nya iphone pratar så fort som jag rör skärmen, ringde support, vet ni, de kunde inte fixa det måste till en butik. Ja, det tog några timmar innan de konstaterade att det var omöjligt.
Det var min gårdag. Vaknade full av energi, såg med glädje fram emot att åka på konstvandring på Falbygden. Hade bestämt rutten och vilka jag skulle besöka. Började i Varnhem, inget öppet, vad hade jag missat? Jo, det skulle börja kl 16.00- 01.00, jag hade tagit fel på dag, läst fel. Jag som skulle överraska två och hälsa på en av mina bästa vänninor där hon ställde ut. Vad gör man, FEM timmar kvar tills det skulle börja. Läste för att se om det var någon i närheten som öppnade tidigare, det slutade med att jag åt lunch hos Löwings, sen bar det av hemåt. Orkade inte åka runt för att fördriva tiden, var trött på mig själv, hur kan man ta fel på dag??? 
#1 - - börje andersson:

hmm - dancing in the greenlight