En lyckans dag

 
Åhh, vilken härlig dag! På em tog jag Yoda med mig ut i skogen för att se om det fanns några trattisar kvar. Hittade massor, hade tagit med mig en förliten papperskasse. Den blev överfull, fick lämna många, många trattisar kvar i skogen. Säkert finns det djur som behöver dem, eller småfolket. Vi behöver kanske inte bli så giriga att vi länsar allt. Jag kan inte med ord beskriva den lyckan jag känner för att ha tagit mig tid till att ge mig ut i skogen. Den kraft det ändå ger att andas in den friska doften, mossan lös i solskenet, blåbärsriset hade redan fått pyttesmå anlag till blad. De förbereder sig nu för våren och sommaren då de GODA och nyttiga bären blir mogna. Yoda tyckte jag var tråkig, han ville spåra, han drog och drog i kopplet. Vågade inte ha honom lös, de brukar jaga där vi var och jag är inte så jättevan vid skogen vi var i. Men det var LJUVLIGT!!!