Röda tulpaner

Våra fina tulpaner, har dom även på fler platser i trädgården. I år har det blivit konstigt för vi/jag hade helt missat att fröså vissa blommor, men det får gå ändå i år. Jag tror att jag ska skriva ner en konstig dikt som kom till mig en tidig morgon (går ju upp 5.30). Den börjar så här... vaknar, stänger av väckarklockan, rullar runt, drar benen över sängkanten, sätter mig upp, reser mig, hämtar morgonrocken, tar den på mig, går ut i köket, sätter på kaffet, går på toaletten, spolar, tvättar mig, torkar av mig, går ut i köket, gör iordning kaffet, tar det med mig ut på altanen, sätter mig, dricker kaffe och studerar fåglarna, de har fått ungar, föräldrarna letar mat, kommer tillbaka, matar ungarna, iväg igen, jag andas lungt, tar ett bloss, en klunk kaffe, njuter av att vakna, sakta, sakta kommer jag till liv, Så fortsätter den tills dagen är slut och nu är min dag slut ska bara vattna lite sen i säng.