Tankfull

Har städat i dag och gjort fint till advent, stjärnor och ljusstakar, nu är det mysigt hemma. Har slappnat av med att teckna i photoshop en stund men bilden är inte riktigt klar än. Det bilr en bild om vår miljö. Lite konstigt var det, för jag satte mig en stund framför TV:n och där var ett program om MILJÖN. Det var otäkt, olika personer talade om hur lätt vi kunde förändra miljön OM VI VILL. Konsumtionen styr och ändå vet vi alla att det inte är vad vi egentligen vill med livet. Vi sitter fast i den ekonomiska fällan. Tror att vi blir lyckliga med mycket pengar, då kan vi köpa oss lycka. Om vi alla tänkte efter och strävade efter det som verkligen betyder nägot för oss. Hur skulle det se ut då? Jag slutar nu och fortsätter kanske i morgon. För mig är det här stora frågor. Jag vet var jag står men kan jag ensam stå emot?